Fotograf în România - cu trenul

Vaivoda Vlad fotograf in Romania logo galerie fotografii realizate in calatoria cu trenul de la Bucuresti la Satu Mare Oradea si retur
  • thumbnail 1 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania mana atarna pe geam calator sine electrificat Peisaj fotografiat din tren spre Brasov 2007

      21 mai 1932 - Bucureşti - Constanţasursa:

      Pe ruta amintită au fost puse în circulaţie primele trenuri fulger, care parcurgeau distanţa în trei ore, fără nicio oprire.

      FĂRĂ COMENTARII!!!
  • thumbnail 2 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania camp raze lumina printre nori Peisaj fotografiat din tren spre Brasov 2007

      De la Bucureşti spre Ploieşti

      Nu mai călătorisem cu trenul de vreo patru - cinci ani până în vara din aceste poze. Nu mă prea dau în vânt după călătoriile feroviare deşi îmi place să privesc aiurea fără atenţie la prioritate şi distanţa regulamentară.

  • thumbnail 3 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania fereastra vagon stalp linie inalta tensiune nori raze lumina Peisaj fotografiat din tren spre Brasov 2007

      În vara lui 2002, am făcut un drum de la Bucureşti la Râmnicu Sărat. Cred că o dată sau de două ori am mai suferit atât de rău de căldură dar în tren a fost pentru prima dată! Sufocantă poate fi o conservă încinsă, care-a stat nu ştiu cât timp lângă peron. Pe orice parte te-ai întoarce, fierbinte, aer fierbinte, metal fierbinte... În maşină o mai dregi cu geamul, cu aerul, cu clima dar în tren...

  • thumbnail 5 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pod tren feroviar rau apa parau salcie albie natura 2007

      La polul opus al temperaturii, într-una din nopţile iernilor de la începutul anilor 2000, eram cu mai mulţi prieteni în tren, spre Braşov. Cum doar ceilalţi pasageri aveau somn iar aglomeraţie nu era, ne-am găsit de plimbare spre locomotivă. Am înaintat ce-am înaintat, ce-am făcut, ce n-am făcut nu mai ştiu, c-am nimerit într-un vagon gol, aparent de marfă - corespondenţă, habar nu mai am...

  • thumbnail 6 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania orizont cale ferata serpuire pietris terasament vagoane garnitura locomotiva curba 2007

      Au fost două-trei de uimire secunde până am realizat că nu mai avem în faţă coridorul vagonului de pasageri iar mie, mucii-n nas şi ochii-n cap mi-au îngheţat instantaneu. A fost o lovitură de frig încât ne-am călcat în picioare să intrăm'napoi la căldură. Ne-a speriat diferenţa bruscă de temperatură, întunericul şi zgomotul mult mai puternic, care subit ne-au înconjurat. Iar eu eram primul şi împins de la spate. La fuga'napoi am avut eu ocazia să împing!

  • thumbnail 4 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cale ferata electric vagon copaci natura Peisaj fotografiat din tren spre Brasov 2007

      În data de 10 iunie 1879 era inaugurată prima cale ferată transcarpatică, trenul pornind de la Bucureşti cu destinaţia Câmpina. De aici până la Sinaia, pasagerii au fost preluaţi de birje, tronsonul de linie ferată până la Sinaia fiind deschis circulaţiei la 1 decembrie 1879sursa.

  • thumbnail 9 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania avertisment interdictie abtibild geam fereastra vagon tren compartimentaruncat gunoaie aplecat 2007

      Începând cu 1 septembrie 2006, fumatul a fost interzis în trenuri, urmare deciziei Companiei CFR - divizia Călători, în scopul respectării prevederilor Legii 349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun, care interzice fumatul în spaţiile închise şi în toate mijloacele de transport în comunsursa.

  • thumbnail 7 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania industrie petrom tren rafinarie 2007
    • Ploieşti

      Împrejurimi
      Iunie 2007

      Sau a întoarce-o ca la Ploieştisursa

      Contextul apariţiei expresiei ţine de construirea, în intervale de timp diferite, a liniilor de cale ferată Bucureşti - Ploieşti (1872) şi Ploieşti-Predeal (1879).

      Motivele financiare au impus soluţia folosirii liniei deja existente între Bucureşti şi Ploieşti de care, constructorii liniei spre Predeal s-au legat direct în linia existentă, în Gara Ploieşti.

  • thumbnail 8 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania tren curba deal vizibilitate redusa natura feroviar 2007

      Trenurile de la Bucureşti care mergeau spre Ardeal erau oprite în Gara Ploieşti, locomotiva era decuplată, intra pe o linie de manevră, era întoarsă pe o placă turnantă, acţionată manual, apoi direcţionată pe linia spre Predeal şi cuplată la celălalt capăt al garniturii, ultimul vagon al trenului venit de la Bucureşti, devenind primul. Când trenul pornea, acesta părea că se întoarce la Bucureşti, călătorii având un sentiment general de teamă că au plecat în direcţia greşită şi nu spre Predealsursa.

  • thumbnail 10 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania intalnire trenuri trecere paralela directii opuse locomotiva 2007

      În 1886, în Gara Ploieşti existau şapte linii de circulaţie, cinci destinate trenurilor de călători iar restul marfarelor. Nu existau linii de manevră, acestea efectuându-se pe liniile principale, fapt care determina ca schimbarea direcţiei spre Predeal ori Bucureşti să dureze probabil câteva zeci de minutesursa.

  • thumbnail 11 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania intalnire trenuri trecere paralela directii opuse prim plan locomotiva 2007

      Manevra schimbării direcţiei a fost efectuată din 1879 (anul inaugurării liniei Ploieşti - Predeal) şi până în anii 1913-1915, când a fost construit Triajul Ploieştiului, iar trenurile au ocolit oraşul intrând direct pe linia spre Predeal.

      Întoarcerea trenului a fost prinsă de două generaţii de călători, cu acelaşi sentiment de teamă, că au greşit destinaţia şi trenul, întipărindu-se astfel în mentalul colectiv expresia a întoarce ca la Ploieştisursa.

  • thumbnail 12 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania parau apa rau vale Prahova pietris curgatoare mal albie tren 2007

      Pe Valea Prahovei spre Sinaia

      Iunie 2007
  • thumbnail 13 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania parau apa rau vale Prahova pietris curgatoare mal albie tren 2007 natura natural
      Râul Prahova izvoreşte din Munţii Bucegi, parcurge 183 de kilometrisursa prin judeţele Braşov, Prahova şi Ialomiţa unde, în apropierea localităţii Dridu, se varsă în râul Ialomiţa.
  • thumbnail 14 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania copaci nori subexpunere subexpusa natura 2007

      Darkness imprisoning meMetallica - One

  • thumbnail 15 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania gara tren feroviar cfr caile ferate romane
      Calea ferată Ploieşti – Braşov face parte din Magistrala CFR 300sursa şi din Coridorul IV Pan Europeansursa
  • thumbnail 16 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cimitir cruci tren cfr case 2007
      Un om politic veritabil este încheiat când este la Ghencea - Militar sau în alt cimitirMircea Geoană.
  • thumbnail 17 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania natura copaci vegetatie verde tren spre Brasov 2007
  • thumbnail 18 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cer nori Peisaj fotografiat din tren spre Brasov 2007
  • thumbnail 19 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania intalnire trenuri trecere paralela directii opuse locomotiva 2007 sageata albastra caile ferate romane cfr

      Prima şi, deocamdată, ultima dată când am avut ocazia să călătoresc cu Săgeata Albastră a fost prin februarie 2007, câteva luni mai devreme faţă de această călătorie.

      A fost cea mai nefericită experienţă feroviară, pe care am avut-o până în prezent: plecasem în jur de doisprezece sau unu noaptea, de la Baia Mare spre Timişoara. Cred că au fost vreo şase ore în care, incomoditatea nocturnă a acelor scaune m-a făcut să încerc mai multe poziţii de somn decât într-un film porno.

  • thumbnail 20 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania intalnire trenuri trecere paralela directii opuse prim plan locomotiva 2007 viteza
      Calea ferată Ploieşti – Braşov a fost electrificată între anii 1965-1966, devenind prima cale ferată de această natură din ţara noastrăsursa.
  • thumbnail 21 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania intalnire trenuri trecere paralela directii opuse locomotiva 2007 grupul feroviar roman

      GFR - S.C. Grupul Feroviar Român S.A. - societate cu capital social integral privat, ce are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe transportului feroviar. Societatea şi-a început activitatea în anul 2001, ca operator de manevră iar în 2002, a debutat pe piaţa transportului feroviarsursa. În octombrie 2012, era el mai mare transportator privat de marfăsursa.

  • thumbnail 22 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania Sinaia DN1 drumul national 1 fotografiat din tren 2007

      În Sinaia, dinspre Ploieşti

  • thumbnail 23 imagini galerie cu trenul 2007
    • Gara Sinaia linia 2 3 Caile Ferate Romane cfr 2007 Vaivoda Vlad fotograf in Romania
    • De-a lungul istoriei Sinaia a avut trei gărisursa:

      Prima clădire de călători a fost inaugurată în 1879 şi, printre altele, includea un salon princiar, destinat Principelui Carol, având în vedere faptul că, la momentul respectiv, Romania încă nu era proclamată regat. Prezenţa frecventă a principelui la Sinaia, devenită din 1880 reşedintă de vară, a determinat extinderea salonului princiar cu încă o încăpere mai mare, cu scop de protocol. Extinderea a fost inaugurată în 1886 şi purta numele Gara Regelui Carol I-ulsursa.

      În anul 1911, ansamblul a fost demolat, excepţie extinderea anterior amintită care, în prezent, găzduieşte o colecţie de machete şi însemne feroviare. În locul clădirilor demolate a fost construită actuala gară destinată călătorilor.

      Între anii 1938 - 1940, extinderea este reamenajată, construindu-se astfel gara regală a lui Carol al II-lea - prima clădire vizibilă, venind dinspre Bucureşti. Aceasta era destinată exclusiv folosinţei familiei regale şi cu ocazia vizitelor unor conducatori de stat străini - în august 1975, aici a fost primit fostul preşedinte american Gerald Ford.

  • thumbnail 24 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania brad brazi fotografiat din tren spre Brasov 2007

      Pe peronul gării Sinaia, în 29 decembrie 1933, a fost asasinat Ion Gheorghe Duca, la acel moment preşedinte al Consiliului de miniştri (prim-ministru), de către legionarii: Nicolae Constantinescu, Ion Caranica şi Doru Belimace - cunoscuţi sub denumirea de NICADORIIsursa.

  • thumbnail 25 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania casa baraca 2007
    • Tronsonul Câmpina - Predeal al căii ferate Ploieşti - Braşov a fost reabilitat începând cu anul 2008sursa fiind deschis circulaţiei în luna decembrie 2011sursa.

      Modernizarea a vizat:

      - aproximativ 48 de kilometri de cale ferată dublă;

      - şase staţii şi şase halte;

      - peste şapte kilometri de platforme pentru pasageri;

      - şase tuneluri pietonale de acces la platforme;

      - sistemul de semnalizare;

      - linia de contact pe întreaga secţiune;

      - implementarea unui nou sistem pentru informarea pasagerilor.

  • thumbnail 26 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania muntii bucegi fotografiat din tren 2007 nori lumina

      Reabilitarea tronsonului de cale ferată Câmpina - Predeal a costat 313,4 milioane de euro dintre care, aproximativ 200 de milioane de euro au fost asigurate de Comisia Europeană prin ISPA - Instrument pentru Politici Structurale de Pre-Aderare (75%) şi de Guvernul României (25%). Restul fondurilor, respectiv circa 113 milioane de euro, au fost asigurate de la bugetul de statsursa.

  • thumbnail 27 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania creste munti Bucegi nori stanci culme 2007
  • thumbnail 28 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cruce caraiman bucegi 2007

      Crucea de pe Caraiman (Monumentul Eroilor)

      La inaugurarea din 1928, monumentul ridicat la altitudinea de 2291 m era cea mai înaltă structură metalică situată într-o zonă montană. Înălţimea totală a ansamblului este de 37,6 metri iar braţele au 14 metrisursa.

  • thumbnail 29 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania muntii bucegi fotografiati din tren 2007

      Gara din Predeal se află la cea mai înalt punct, pe care îl atinge reţeaua de căi ferate din Româniasursa.

  • thumbnail 30 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania ultimul vagon 2007
  • thumbnail 31 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania compartiment In tren CFR 2007 vagon dormit
  • thumbnail 32 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania geam fereastra compartiment seara In tren CFR 2007
  • thumbnail 33 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania In tunel blit tren CFR 2007
  • thumbnail 34 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania toalta buda vas wc colac In tren CFR 2007
    • Acest mic loc de incomodă meditaţie şi profundă cugetare, acest loc retras, plin de scrum şi chiştoace în colţuri, unde prin geamurile deschise, iarna vântul bagă'năuntru floconii de zăpadă, locul unde chiar şi regele îşi permite să fie vulnerabil!

  • thumbnail 35 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania culoar in tren CFR 2007
      Modernizarea tronsonului Câmpina - Predeal permite circulaţia trenurilor cu viteze de 160km/hsursa.
  • thumbnail 36 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania predeal trafic auto remoca microbuz masina seara lumini faruri 2007

      Spre întuneric

  • thumbnail 37 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cer prin fereastra compartiment vagon 2007
  • thumbnail 38 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania brasov asfintit apus cer rosu 2007

      Braşovul la apus

      Iunie 2007
  • thumbnail 39 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania brasov asfintit apus cer rosu 2007
  • thumbnail 40 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania brasov asfintit apus cer rosu 2007 blocuri intuneric
  • thumbnail 41 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania brasov asfintit apus cer rosu 2007 blocuri intuneric municipiu
  • thumbnail 42 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania locomotive abur electrica muzeu stationare manevre manevra copertina Gara CFR municipiu Brasov 2007

      Gara Braşov

  • thumbnail 43 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania compartiment vagon dormit caile ferate romane cfr chiuveta pat asternut cearsaf perna alb 2007
  • thumbnail 44 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania apus asfintit in tren cer fereastra compartiment vagon 2007
  • thumbnail 45 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania compartiment vagon dormit somn prin fereastra cer noapte 2007 blit
  • thumbnail 46 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania compartiment vagon dormit somn prin fereastra cer noapte miscare motion blur 2007
  • thumbnail 47 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania dimineata matinal ceata dealuri rasarit tren 2007 Baia Mare calatorie excursie

      Matinale spre Baia Mare

      Iunie 2007
  • thumbnail 48 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania dimineata matinal ceata dealuri rasarit tren 2007 Baia Mare calatorie excursie camp peisaj natura
  • thumbnail 49 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania dimineata matinal ceata dealuri rasarit tren 2007 Baia Mare calatorie excursie camp peisaj natura
  • thumbnail 50 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania dimineata matinal ceata dealuri rasarit tren 2007 Baia Mare calatorie excursie camp peisaj natura
  • thumbnail 51 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cer nori cumulus albastru alb Gara CFR Satu Mare 2007

      Cerul deasupra Gării Satu Mare într-o după-amiază de iunie 2007

  • thumbnail 52 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania peron cladire gara CFR caile ferate romane Satu Mare excursie calatorie 2007
  • thumbnail 52 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania Gara CFR caile ferate romane natura peisaj verde cer nori albastru frumos placut municipiu Satu Mare excursie calatorie 2007
  • thumbnail 53 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania Gara CFR caile ferate romane natura peisaj verde cer nori albastru frumos placut municipiu Satu Mare 2007
  • thumbnail 54 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren compartiment curent aer viteza perdea fereastra vagon peisaj natura drum sosea 2007
  • thumbnail 55 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren biserica turla ortodox cer nori senin albastu brad brazi sat rural 2007
  • thumbnail 57 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Peisaj natura camp flori inflorit vara padure liziera copaci verde 2007 vaca vaci cireada
  • thumbnail 58 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Peisaj natura camp flori inflorit vara padure liziera copaci verde animal fantana cal cumpana apa 2007
  • thumbnail 59 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Peisaj natura camp flori inflorit vara padure liziera copaci verde fantana cumpana apa 2007
  • thumbnail 60 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Peisaj natura camp flori inflorit vara padure liziera copaci verde fantana cumpana apa 2007 orizont cer albastru sat localitate rural
  • thumbnail 61 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren usa compartiment vagon blit
  • thumbnail 62 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren industrie fabrica hala uzina Zaharul Carei 2007
  • thumbnail 63 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Gara CFR Carei caile ferate romane 2007

      Departe dar nu străin

      Iunie 2007
  • thumbnail 64 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren soare contre-jour raze lumina Gara CFR Carei 2007
  • thumbnail 65 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren nas impiegat peron calatori sine cale ferata Gara CFR Carei 2007

      Nu pleacă până nu dau semnalul!

  • thumbnail 66 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Gara CFR Carei 2007
  • thumbnail 67 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Gara CFR Carei 2007
    • Prima menţiune documentară a Careiului, sub denumirea Villa Karull, a apărut în 1320sursa.
  • thumbnail 68 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Gara CFR Carei 2007
  • thumbnail 69 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren peron asteptare garnitura vagoane Gara CFR Carei 2007
  • thumbnail 70 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren Gara sigla CFR reflexie geam sticla Carei 2007
  • thumbnail 71 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren cisterna bitum fierbinte roman diesel remorca gramada nisip
  • thumbnail 72 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren biserica turla ortodox cer agricultura cultura tractor parf senin albastu sat rural 2007
  • thumbnail 73 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren detaliu geam compartiment vagon blit 2007
  • thumbnail 74 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren agricultura cultura plante orizont linie copaci 2007
  • thumbnail 75 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren locomotiva curba sine cale ferata garnitura vagoane peisaj deal natura 2007

      14.07.2011 - Bucureşti-Constanţasursa:

      Prin finalizarea reabilitării a 174,4 km de linie de cale ferată şi a 102 poduri şi podeţe, durata călătoriei, în acest sezon estival, va fi de 2h 30' pentru patru trenuri Rapide (circulă fără oprire în staţiile de cale ferată din parcurs). Pentru celelalte trenuri estivale (cu 4 sau 5 opriri), durata călătoriei va fi în medie de 2h 50'.

      FĂRĂ COMENTARII!!!
  • thumbnail 76 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren locomotiva curba sine cale ferata garnitura vagoane peisaj deal natura 2007

      Spre Oradea

  • thumbnail 77 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren locomotiva curba sine cale ferata garnitura vagoane peisaj deal natura 2007
  • thumbnail 78 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren peisaj barza pasare natura 2007
  • thumbnail 79 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren peisaj natura masina renault clio 2007

      Off-road

      Iunie 2007
  • thumbnail 82 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren peisaj camp coroane funerar iarba 2007
  • thumbnail 83 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie peisaj copac singuratic singur solitar orizont camp verde agricultura orizont cer albastru senin 2007
  • thumbnail 84 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren animal cal alb camp culoare verde pascut halta caruta 2007
  • thumbnail 80 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren vagon compartiment insecta libelula 2007

      La 9 august 1910, a avut loc primul zbor cu avionul în Oradea - un biplan confecţionat de Anton Lantzendorfer, locotenent al regimentului din localitate şi asamblat în oraş, la fabrica de trăsuri Vadz şi Grosz. Avionul era construit în sistem Farmann, avea motor Anzani şi lungimea aripilor măsura 10 metri. Construcţia sa s-a bucurat de sprijinul Primăriei, fiind puternic mediatizată în presa vremii, prin ştiri despre încercările de zbor şi dificultăţile întâmpinate, invitând totodată orădenii să admire, contra unei taxe modicesursa,

  • thumbnail 81 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren vagon compartiment insecta libelula 2007
      aparatul care expus la Casa Comitatuluisursa.

      Având în vedere începutul promiţător al lui Latzendorfer, autorităţile locale au încheiat un contract cu englezul G. W. Hamel pentru a efectua un zbor demonstrativ. Astfel, în 13 noiembrie 1910, acesta a realizat trei decolări, ridicându-se 200 de metri de la sol, pentru o perioadă de 15 minutesursa.

  • thumbnail 85 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren avion aterizare 2007 Oradea

      De la cele două zboruri anterior amintite până în perioada interbelică, nu au mai fost consemnate evenimente semnificative în aviaţia orădeană.

      Primul aeroport cu pistă de decolare - aterizare a fost construit în stânga şoselei Oradea - Arad şi a fost deschis traficului de călători în 1938. Amplasamentul actual al aeroportului datează de după cel de-al doilea Război mondial iar betonarea pistei de aterizare a fost realizată în 1967sursa.

  • thumbnail 86 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren groapa gunoi Oradea 2007
  • thumbnail 87 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren macara oras municipiu Oradea 2007
  • thumbnail 88 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren locomotiva abur linie moarta depou Oradea 2007
  • thumbnail 89 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren feroviar linie moarta depou Oradea 2007

      Fier în linii

  • thumbnail 91 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasaj subteran piata bucuresti strada republici gara centrala cfr Oradea 2007
      Dedesubtul pieţii - iunie 2007
  • thumbnail 92 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania biserica sfantul apostol andrei Oradea 2007

      Biserica Sfântul Apostol Andrei

      Iunie 2007
  • thumbnail 93 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania biserica sfantul apostol andrei Oradea 2007
    • Biserica Sfântul Apostol Andrei

      Iunie 2007
  • thumbnail 94 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania biserica sfantul apostol andrei scari trepte intrare flori trandafir rosu Oradea 2007

      În faţa Bisericii Sfântul Apostol Andrei

      Iunie 2007
  • thumbnail 95 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania crisul repede apa curgatoare rau In Oradea 2007

      Crişul Repede, Oradea

      Iunie 2007
  • thumbnail 96 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania strada sosea republcii Oradea oras urban masina trafic automobil 2007
      Strada Republicii, în apropierea Gării Oradea - iunie 2007
  • thumbnail 97 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania strada sosea republcii Oradea oras urban masina trafic automobil 2007
  • thumbnail 98 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania Gara CFR Oradea de pe strada Republicii 2007 cladire ansamblu renovare schele

      Gara Oradea

  • thumbnail 99 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania Gara CFR Oradea de pe strada Republicii 2007 cladire ansamblu renovare schele
      Clădirea Gării Oradea (stânga) a fost construită în anul 1860, în stil neogotic.
      Faţada neoromanică a acesteia a fost simplificată cu ocazia reconstrucţiilor din perioada anilor 1901-1903sursa.
  • thumbnail 100 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cladire Gara CFR Oradea de pe strada Republicii 2007
  • thumbnail 101 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cladire Gara CFR Oradea de pe strada Republicii 2007 gard viu verde
  • thumbnail 102 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cladire Gara CFR Oradea de pe strada Republicii 2007 grilaj metalic mizerie gunoi renovare
  • thumbnail 103 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania cladire posta romana Gara CFR Oradea 2007
  • thumbnail 90 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania toaleta baie buda gare CFR Oradea pisoar rotiserie 2007
    • Şaorma cu de toate + bere =

      ... Cel mai rapid!

      Conferinţă mondială pe tema:
      Care este cel mai rapid
      lucru din lume?


      Primul conferenţiar - gândul!

      - Cum aşa?

      - Te gândeşti la cineva şi nici nu-ţi dai seama când o faci!

      - Asta aşa este. Aveţi dreptate.

      Al doilea - clipitul e cel mai rapid.

      - De ce anume?

      - Nici nu gândeşti când clipeşti, atât de rapid e!

      - Da, interesant!

      Al treilea - lumina!

      - Puteţi explica?

      - Da! Cum apeşi pe întrerupător, cum se umple toată camera de lumină.

      - Da, foarte interesant! Vă mulţumim.

      Al patrulea - cum să vă spun eu, după părerea mea, diareea e cel mai rapid lucru!

      - !!!??? (consternare)

      - Păi, domnilor, aseară când m-am căcat pe mine, n-am avut timp nici să mă gândesc, nici să clipesc şi nici să aprind lumina!!!

  • thumbnail 104 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania toaleta baie buda gare CFR Oradea pisoar rotiserie 2007
    • Fără nicio legătură bolnăvicioasă între gluma anterioară, locul care apare în poze şi povestea mea, cred că primul contact pe care l-am avut cu şaorma a fost prin vara lui 2005, în Vama Veche.

      Plecasem de-acasă spre Bucureşti cu moştenirea familiei, Dacia 1310. Am transpirat atât de mult drumul ăla încât a trebuit să renunţ la un medalion de argint, pe care-l purtam de-o vreme la gât căci s-a înnegrit dincolo de orice albire! Din capitală am luat-o spre destinaţia însorită cu Loganul unuia dintre prieteni că dacă era să circul şi la câmpie cu Dacia, mă aruncam direct în Canal!

      Alea două nopţi, cât am stat în Vamă, am trăit numai şaorma - cinci sau şase. Restul e istorie, conform zicalei că băutura-i temelie iar mâncarea-i fudulie.

      Cu alte gânduri şi în alte condiţii, fără să fie nevoie să mă arunc în Canal ori să transpir abundent, am revenit în Vamă abia prin 2012 iar de data asta a fost romantic :D

  • thumbnail 105 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania renovare reconstructie modernizare schele eurogara gara CFR Oradea 2007
      Lucrările de la Staţia CFR Oradea au fost începute în luna august 2005 şi au fost încheiate în luna octombrie a anului 2007sursa.
  • thumbnail 106 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania columba livia porumbel pasare In gara CFR Oradea 2007
  • thumbnail 107 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania columba livia porumbel pasare In gara CFR Oradea 2007
  • thumbnail 108 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania columba livia porumbel pasare pe sine cale ferata traversare gara CFR Oradea 2007
  • thumbnail 109 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania renovare reconstructie modernizare schele eurogara gara CFR Oradea 2007
      În planul de modernizare a fost cuprinsă clădirea de călători, unde a fost înlocuită învelitoarea, au fost realizate compartimentări uşoare, zugrăveli lavabile, placaje din piatră naturală, pardoseli de mozaic şi finisajesursa.
  • thumbnail 110 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania sageata albastra In gara CFR Oradea 2007
      Garniturile de tren Siemens Desiro, denumite Săgeata Albastră au fost achiziţionate de C.F.R. începând cu anul 2003, în scopul creşterii reţelei române InterCitysursa.
  • thumbnail 111 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania renovare reconstructie modernizare lucrari eurogara gara CFR Oradea 2007 priza curent
      Pe lângă lucrările de construcţie, au fost efectuate lucrări de instalaţii termice şi de ventilaţie, precum şi un sistem de telecomunicaţii adecvat pentru deservirea publicului călătorsursa.
  • thumbnail 112 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania sageata albastra gara CFR Oradea 2007
      De asemenea, au mai fost realizate lucrări de instalaţii electrice, fiind înlocuite corpurile de iluminat interioare şi exterioare, la peronul liniei I, circuitele electrice şi racordurile electrice de joasă tensiunesursa.
  • thumbnail 113 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania sageata albastra gara CFR Oradea 2007
  • thumbnail 114 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania sageata albastra gara CFR Oradea 2007 lucrari modernizare renovare eurogara peron decopertat ciment
      A fost realizată alimentarea cu apă rece şi caldă, evacuarea apelor uzate menajere aferente clădirii de călători şi reţelele exterioare de apă-canalsursa.
  • thumbnail 115 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania gara CFR Oradea 2007 lucrari modernizare renovare eurogara peron decopertat ciment
      Lucrările au vizat redistribuirea şi optimizarea ocupării spaţiilor, refacerea şi înlocuirea stratului de uzură al peronului liniei I, iar la copertina peronului principal s-au efectuat reparaţii şi înlocuiri ale învelitoriisursa.
  • thumbnail 116 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania gara CFR Oradea 2007 sediu intrare politia tf transporturi feroviare
  • thumbnail 117 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela garnitura tren sine cale ferata In gara CFR Oradea 2007
  • thumbnail 118 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela garnitura tren In gara CFR Oradea 2007 panorama panoramic manevre vagon locomotiva
  • thumbnail 119 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela Panorama in gara CFR Oradea 2007 poza 1
      Puteţi vizualiza panorama alcătuită din poza curentă şi următoarele două, aici.
  • thumbnail 120 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela Panorama in gara CFR Oradea 2007 poza 2

      Încăperile situate la parterul clădirii centrale, care aveau următoarele destinaţii: bagaje de mână, şef staţie adjunct, sala de aşteptare la clasa II, "Mama şi copilul", sala de aşteptare clasa I şi-au schimbat destinaţiile, fiind înfiinţate în locul lor spaţii comercialesursa.

  • thumbnail 121 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela Panorama in gara CFR Oradea 2007 poza 3

      În condiţiile anterior amintite a fost realizat un front comercial la peronul liniei 1, fragmentat de holurile de intrare şi ieşire dintre peronul liniei 1 şi piaţa gării - conform normelor europene, nu mai sunt prevăzute încăperi cu rolul exclusiv de sală de aşteptare, acesta fiind preluat, în parte, de respectivele spaţii comercialesursa.

  • thumbnail 122 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela Panorama in gara CFR Oradea 2007 poza 4
  • thumbnail 123 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela In gara CFR Oradea 2007 garnitura tren sageata albastra
  • thumbnail 124 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania pasarela fete gagici femei fund tinere pasarela frumos fain buci In gara CFR Oradea 2007

      Cel mai delicios instantaneu din întreaga colecţie

  • thumbnail 125 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania lucrari modernizare renovare gara CFR caile ferate romane eurogara calatori asteptare caine vagabond maidanez peron Oradea 2007

      Kâinesc biznis

  • thumbnail 126 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania lucrari modernizare renovare gara CFR caile ferate romane eurogara calatori asteptare peron Oradea 2007
  • thumbnail 127 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania Peisaj fotografiat din tren industrie 2007
  • thumbnail 128 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon
  • thumbnail 129 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon
  • thumbnail 130 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon sat case rural
  • thumbnail 131 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007
  • thumbnail 132 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007
  • thumbnail 133 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007
  • thumbnail 134 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007 stalp curent fire case sat rural
  • thumbnail 135 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007 stalp curent fire case sat rural
  • thumbnail 136 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007 stalp curent fire case sat rural
  • thumbnail 137 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie Peisaj contre-jour soare lumina seara asfintit apus culoare raze tren 2007 fereastra geam compartiment vagon 2007 stalp curent fire case sat rural
  • thumbnail 138 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie calator mana atarna geam fereastra compartiment vagon 2007
  • thumbnail 139 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie contre-jour soare apus asfintit seara 2007
  • thumbnail 140 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie contre-jour soare apus asfintit seara 2007
  • thumbnail 141 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie soare apus asfintit seara 2007
  • thumbnail 142 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie soare apus asfintit seara 2007 miscare motion blur
  • thumbnail 143 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie soare apus asfintit seara 2007 miscare motion blur
  • thumbnail 144 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie soare apus asfintit seara 2007 miscare motion blur
  • thumbnail 145 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie soare apus asfintit seara 2007 miscare motion blur
  • thumbnail 146 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie soare apus asfintit seara 2007 miscare tunel blit
  • thumbnail 147 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren cfr soare apus asfintit seara 2007 miscare motion blur intrare tunel
  • thumbnail 148 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren urme avion cu reactie pe cer 2007
  • thumbnail 149 imagini galerie cu trenul 2007
    • Vaivoda Vlad fotograf in Romania calatorie excursie tren peron impiegat nas Gara de Nord Bucuresti 2007

      Gara de Nord, Bucureşti - capăt de linie

feed-back | pagina principală | bibliografie | index galerii | sitemap